Στράτος Σταματάκης: “Τίποτα δεν μπορεί να σταματήσει τον άνθρωπο που έχει θέληση μέσα του.”
Ο Στράτος Σταματάκης, αποδείχτηκε ασυγκράτητος στις ειδικές διαδρομές όλης της επικράτειας και αναδείχτηκε Κυπελλούχος Ασφάλτου για το 2018.
Κατάφερε να συγκεντρώσει τη μεγαλύτερη βαθμολογία και κατέκτησε το Κύπελλο με το ειδικά διαμορφωμένο Peugeot 106 Rallye.
“Δε σταματώ“είναι το μότο της ζωής του και το αποδεικνύει καθημερινά, αφού ούτε ένας ακρωτηριασμός δεν τον κράτησε μακριά από την ταχύτητα και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Στη συνέντευξή του στο maxmag.gr μας μίλησε με λόγια καρδιάς και κέρδισε τον απεριόριστο θαυμασμό μας.
Επιμέλεια Συνέντευξης: Βασιλική Ευαγγέλου-Παπαθανασίου
Ποιο ήταν το έναυσμα για να ασχοληθείτε με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό;
Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι η νόμιμη οδός για όσους λατρεύουν την ταχύτητα και τον ανταγωνισμό με αυτοκίνητο και όχι μόνο. Η παρέα μου ήταν αυτοί που με τράβηξαν μαζί τους στον τότε Αγωνιστικό Όμιλο Κρήτης όπου αναλαμβάναμε αρμοδιότητες ενδιάμεσων κριτών σε αγώνες ραλλυ ανά την Κρήτη. Δεν ήθελε πολύ για να κολλήσω το μικρόβιο του Ραλλυ.
Σε αγωνιστικό αυτοκίνητο μπήκα πρώτη φορά το 2004 όπου και συμμετείχα σαν συνοδηγός σε τοπικούς αγώνες. Το 2015 ήταν το βάπτισμα μου σαν οδηγός και μάλιστα σαν ο πρώτος οδηγός με αναπηρία στην Ελλάδα για αγώνες Ράλλυ. Συμμετέχω ανελλιπώς στο Κρητικό πρωτάθλημα από το 2015 έως και σήμερα. Το 2017 κατακτήσαμε την δεύτερη θέση στην κατηγορία των 1400 κυβικών στο παγκρητιο κύπελλο. Το 2018 με την συμμέτοχη μας στο πανελλήνιο πρωτάθλημα ασφάλτου ξεπεράσαμε τα όρια μας. Πριν τη λήξη του πρωταθλήματος είμαστε και επίσημα πρώτοι στην κατηγορία C6 στο πανελλήνιο πρωτάθλημα ασφάλτου.
Με τι αυτοκίνητο τρέχετε και σε ποιες κατηγορίες έχετε διακρίσεις;
Το αυτοκίνητο μου είναι ένα Peugeot 106 Rallye S1 1300 κυβικά όπου είναι ειδικά κατασκευασμένο με το πετάλι του γκαζιού αριστερά και τον συμπλέκτη επάνω στον λεβιέ ταχυτήτων. Συμμετέχουμε στην κατηγορία έως 1400 κυβικά σε τοπικό επίπεδο αγώνων και στην κατηγορία C6 από 1100 έως και 1600 κυβικά αυτοκίνητα σε πανελλήνιο επίπεδο.
Πόσες ώρες κάνετε προπόνηση την εβδομάδα;
Λόγω του ότι δεν υπάρχουν συγκεκριμένοι χώροι ή κάποια πίστα ώστε να μπορούμε να προπονηθούμε αυτό είναι αδύνατο. Πριν από κάθε αγώνα βρίσκουμε και κάποιο απομονωμένο επαρχιακό δρόμο και δοκιμάζουμε το αυτοκίνητο και πάλι με πολύ προσοχή .
Ποιοι είναι οι βοηθοί σας, οι συνεργάτες σας;
Η ομάδα Disabled Motorsports Racing Team αποτελείτε από πολλά άτομα και κατά κύριο λόγο φίλους. Ο κύριος κατασκευαστής του αυτοκίνητου και συνοδηγός μου ο Πουλάκης Γιώργος Poulakis Off Road Fabrication, ο μηχανικός μας με την ομάδα του Κτιστακης Παναγιώτης Ktistakis tuning performance, ηλεκτρολόγος Λευτέρης Ψαρακης Cartronic, Μοτο Ρεκτιφιέ Κεντανες, προγραμματιστής Λευτέρης Καρδαμακης Kardamakis Link ECU,ρεκτιφιέ Μπιρμπιλης Γιώργος – Πανταζης Βασιλης,ελαστικά Χατζάκης Νίκος, ευθυγραμμίσεις Φαρσαρακης Μανώλης, , Anapliotis.net exhaust & parts.
Δεν θα μπορούσαμε να συζητάμε για συμμέτοχη σε αγώνες χωρίς τους χορηγούς μας που δεν σταματούν να μας στηρίζουν .
Κουζουλογλου ανταλλακτικα αυτοκινήτων και την Ελένη Κουζουλογλου που για τρίτη χρονιά είναι ο βασικός χορηγός της ομάδας και την ευχαριστούμε.
Σταματακης Αρτοποιία – Ζαχαροπλαστική Σταματακης Πολύδωρος , Σταματακης Μανώλης και Σταματακη Μαρία που φροντίζουν να έχουμε καινούρια ελαστικά για να γινόμαστε κάθε φορά γρηγορότεροι.
Steam Single origin coffees Ριτσατακης Άρης και Μαρίνος Ανδρεατος για τα καύσιμα σε κάθε αγώνα.
Περασα Ψητοπωλείο-Εστιατοριο Πελεκονακης Τάσος για την ισορροπία κιλών οδηγού συνοδηγού( προσπαθούν να μας κρατάνε σε τριψήφιο αριθμό) χαχαχαχα
Το 2005 μετά από ένα ατύχημα στην εθνική οδό Ηράκλειου – Ρεθύμνου σε μια Κυριακάτικη γρήγορη βόλτα με τη μηχανή ακρωτηριάστηκε το δεξιό κάτω άκρο μου από το ύψος του μηρού . Η επομένη μέρα ήταν αρκετά δύσκολη όταν ξύπνησα στο νοσοκομείο και συνειδητοποίησα τι είχε συμβεί. Ήμουν αρκετά δυνατός για να πάρω τις αποφάσεις μου αν και 21 χρονών και να αρχίσω να ονειρεύομαι διαφορετικά από εκείνη τη μέρα. Στάθηκα ξανά στα ποδιά μου με ένα πρόσθετο μέλος λίγο πριν αλλάξει ο χρόνος και ξεκίνησα να κάνω ότι έκανα και πριν με περισσότερο πείσμα και τόλμη. Ξεκίνησα να οδηγώ ξανά μόνο με το αριστερό πόδι στο αυτοκίνητο, ξανά ανέβηκα σε σκούτερ , ελεύθερη κατάδυση για ψάρεμα με ένα πόδι αυτή τη φορά και περνώντας τα χρόνια το 2015 κατάφερα ξανά να πάρω στα χέρια μου αγωνιστική αδεία αυτή τη φορά σαν άτομο με αναπηρία και να συμμετέχω ξανά σε αγώνες αυτοκίνητου .
Πείτε μας μια κακή και μια καλή στιγμή απ’ όλους τους αγώνες που θυμάστε;
Στους αγώνες αυτοκίνητου (όλα είναι στο πρόγραμμα ) που λεμέ αλλά προσπαθούμε να το διασκεδάζουμε ότι και να συμβεί. Κακή στιγμή είναι η στιγμή της εγκατάλειψης είτε είναι από μηχανική ζημιά είτε από έξοδο το αυτοκίνητου και δυστυχώς τα έχουμε πάθει και τα δυο. Η καλή στιγμή είναι η κάθε εκκίνηση και ο κάθε τερματισμός που δεν περιγράφετε με λόγια το συναίσθημα της ικανοποίησης όταν τερματίζεις έναν αγώνα ανεξάρτητα τη θέση.
Με ποιους μοιράζεστε τις χαρές σας από το άθλημα; Έχετε φίλους από αυτό ή υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός;
Τη χαρά την μοιραζόμαστε με την ομάδα μετά από κάθε αγώνα και φυσικά την οικογένεια μου που με στηρίζει σε κάθε μου βήμα. Έχουμε δημιουργήσει αρκετούς φίλους μέσα από τους αγώνες γιατί είναι ένα χόμπι και το διασκεδάζουμε παρέα.
Ποια είναι η καθημερινότητά σας; Τι κάνετε όταν δεν τρέχετε;
Έκτος από οδηγός αγώνων είμαι και αθλητής στην ομάδα ΑΣΚΑ Ηράκλειο στο μπάσκετ με αμαξιδιο και το κυριότερο από όλα μπαμπάς ενός οκτάχρονου ατίθασου νέου που μεγαλώνουμε μαζί.
Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;
Στα μελλοντικά μας σχέδια είναι να είμαστε καλά και να καταφέρουμε (με την βοήθεια χορηγών πάντα) να αναβαθμίσουμε το αυτοκίνητο μας ώστε να συνεχίσουμε να είμαστε ανταγωνιστικοί και το 2019 και τα καλά αποτελέσματα θα έρθουν.
#ΔΕΝ ΣΤΑΜΑΤΩ# Αυτό είναι το μήνυμα που θέλουμε να περάσουμε σε όλο τον κόσμο . Τίποτα δεν μπορεί να σταματήσει τον άνθρωπο που έχει θέληση μέσα του.