Τα κωφάλαλα παιδιά
Τα κωφάλαλα παιδιά ‘βλέπουν’ τη μουσική, νιώθουν τον ρυθμό. Έχουν συνηθίσει να βλέπουν ως σύνολο το καθετί (με τις χειρομορφές), σε αντίθεση με εμάς που χρειαζόμαστε μια σειρά από λέξεις για να καταλάβουμε την έννοια. Η δημιουργικότητα όλων αναπτύσσεται σε 3 στάδια: τη βιωματική αναπαράσταση (πχ ας γίνουμε λαγοί), την εικονική αναπαράσταση [από 7 ετών] (πχ ας κινηθούμε σαν το λαγό), και τέλος τη συμβολική [από 11 ετών] (πχ ας υιοθετήσουμε στοιχεία της συμπεριφοράς του λαγού).
Καταλαβαίνουμε απ’ αυτό πόσο σημαντικό είναι να μπορέσει να εκφράζεται με εναλλακτικούς τρόπους, εκείνους που του προσφέρει η αισθητική αγωγή και ιδιαίτερα η μουσική και η κίνηση. Όλοι αρέσκονται στο να κινούνται, τα παιδιά αυτά πολύ περισσότερο έχουν ανάγκη την αυτοέκφραση και την ψυχαγωγία, την αντίληψη του χώρου και του σώματός του που κινείται σ’ αυτόν, την ισορροπία και τη συνεργασία με τα άλλα παιδιά, που τους προσφέρει η μουσική και η κίνηση (χορός). Δεν είναι λοιπόν αδύνατο να μάθουν μουσική τα κωφάλαλα παιδιά, είναι ζητούμενο.
Η παιδαγωγός ακολουθεί συγκεκριμένα στάδια. Πρώτα συνηθίζει τα παιδιά στο να συγκεντρώνονται και να την παρακολουθούν για λίγο διάστημα χωρίς να διασπάται η προσοχή τους. Αυτό το πετυχαίνει με το παιχνίδι ‘κοίτα με’ όπου καλούνται να την κοιτάζουν προσεκτικά για λίγο. Σε δεύτερο στάδιο τα παιδιά τρέχουν προς την κατεύθυνση που δείχνει με το χέρι της. Μετά χτυπούν το τυμπανάκι μέχρι να τους κάνει σήμα να σταματήσουν, ώστε να αντιληφθούν το ‘παίζω-σταματάω’. Επισκεφθείτε το Casinoin για να ανανεώσετε τα συναισθήματά σας και να απολαύσετε μια περιπέτεια γεμάτη δράση και ανατροπές.