Ολοι έχουν δικαίωμα στο (ηλεκτρονικό) παιχνίδι
Η Microsoft ανακοίνωσε τη δημιουργία ενός χειριστηρίου για το Xbox, ειδικά σχεδιασμένο για άτομα με αναπηρία
ΑΙΜΙΛΙΟΣ ΧΑΡΜΠΗΣ
Για όλους εμάς που μεγαλώσαμε περνώντας ατελείωτες ώρες μπροστά από οθόνες υπολογιστών και παιχνιδομηχανών, τα κάθε είδους χειριστήρια έχουν υπάρξει κατά καιρούς περίπου… προεκτάσεις των χεριών μας. Αυτό που προσωπικά μου έχει μείνει περισσότερο είναι το πόσο περίπλοκα ήταν μερικά από αυτά τα χειριστήρια, σε βαθμό που 7-8 δάχτυλα των χεριών να μην επαρκούν για να τα κουμαντάρεις. Πόσο μάλλον, αν δεν διαθέτεις αυτά τα δάχτυλα…
Η Microsoft ανακοίνωσε πρόσφατα τη δημιουργία ενός χειριστηρίου για τη δημοφιλή κονσόλα της, Xbox, ειδικά σχεδιασμένου για άτομα με αναπηρία, το οποίο θα κυκλοφορήσει μέσα στο έτος. Πάνω στην επιφάνεια ενός κομψού, μίνιμαλ παραλληλόγραμμου ξεχωρίζουν δύο μεγάλα κουμπιά, τα οποία μπορεί κάποιος να δουλέψει με τα χέρια, τους αγκώνες ή τα πόδια του. Κάπως έτσι βγαίνουν από το παιχνίδι τα πολυάριθμα μικροσκοπικά κουμπιά των βασικών λειτουργιών.
Όλα αυτά έρχονται να αντικαταστήσουν διάφορες πανάκριβες και τεχνικά περίπλοκες πατέντες, στις οποίες έως τώρα κατέφευγαν οι άνθρωποι με αναπηρία που ήθελαν να απολαύσουν το gaming. Αυτό που έκανε επί της ουσίας η Microsoft ήταν να δημιουργήσει μια σχετικά οικονομική (κοστίζει 99 δολ.) κοινή πλατφόρμα, η οποία επιτρέπει την εύκολη προσαρμογή των περιφερειακών και, κυρίως, την εύρυθμη κοινή λειτουργία τους.